Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi olarak nitelendirilen ve tüm dünyayı tehdit etmeye devam eden Covid-19 adı verilen Corana virüs salgınından vatandaşlarımızı korumak ve salgının yayılmasını engellemek amacıyla;
T.C. Sağlık Bakanlığı ile Bilim Kurulunun önerileri ve T.C. İçişleri Bakanlığı’nın uygulamaya koyduğu talimatlar ile virüsün kuluçka devresinde de bulaşma ve yüksek yayılma hızına sahip olması özelliklerinin birlikte değerlendirilmesi sonucunda, İlimiz genelinde uygulanmak üzere T.C. Manisa Valiliği Umumi Hıfzıssıhha Kurulu’nun 17.09.2020 tarih ve 2020/116 sayılı kararı doğrultusunda,
1. Pandemi sürecinde gelinen bu aşamada kamu kurum ve kuruluşlarının mesai saatlerinin 21.09.2020 tarihinden geçerli olmak üzere ekteki tabloda belirtildiği şekilde uygulanmasına,
2. Vaka Sayılarında meydana gelen artış sebebi ile vatandaşlarımızın zorunlu olmadıkça dışarı çıkmamalarına, seyahat etmemelerine, başka evlere misafirliğe gitmemelerinin tavsiye edilmesine,
3. Esnaf çay ocaklarının faaliyet alanları dışında hizmet vermemelerine, kahvehane kafeterya vb. işletmeler gibi masa, tabure ve sehpa kullanmak suretiyle müşteri kabul etmemelerine karar verilmiştir.
Bahse konu kararlara uymayanlar hakkında gerekli yasal hükümlere göre cezai işlem uygulanacağı hususunu bilgilerinize sunar, gereğini rica ederiz.