Mısır Merkez Bankası 13 Şubat 2022 tarihinde yayımladığı bir karar kapsamında, Mart ayının başlangıcından itibaren ithalatta vesaik mukabilinin ödeme yöntemi olarak kullanılmayacağı, bunun yerine akreditifin kabul edileceği belirtilmiştir.
İş dünyası tarafından söz konusu uygulamaya yönelik itirazlar iletilmesine rağmen, ekteki yazımızda detayları yer aldığı şekliyle uygulamanın hayata geçirilmesi ile ilgili çalışmalar Mısır’ın yetkili makamlarınca yapıldığı açıklanmıştır. Ayrıca, sistemin nasıl işleyeceğine dair detayların belirsiz olduğu bilgisi verildiği hususunu bilgilerinize sunarız.