İlimizde yer alan kurum / kuruluşlarda (kamu ve özel sektör) ısınma ve sanayide kullanılan, kullanım ömrü dolmak suretiyle atık vasfına gelmiş olan makine ve ekipmanlar (yakıt tankları, yakma kazanları vb.) ile bu ekipmanların kullanım durumlarına göre içerisinde tehlikeli ve tehlikesiz atıkların oluşması söz konusudur.
Bununla birlikte; tehlikeli ve tehlikesiz atıkların yönetimi, 02.04.2015 tarih ve 29314 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe giren Atık Yönetimi Yönetmeliği hükümlerine gerçekleştirilmektedir.
Yönetmeliğin Genel İlkeler Başlığı madde 5 (1) (ö) bendinde: “Atıkların toprağa, denizlere, göllere, akarsulara ve benzeri alıcı ortamlara dökülmesi, doğrudan dolgu yapılması ve depolanması suretiyle çevrenin kirletilmesi yasaktır.” hükmü yer almaktadır. Aynı zamanda; İlgili Yönetmeliğin Madde 5 (8) inci paragrafında: “Kamu kurum ve kuruluşlarının faaliyetleri ve bakım işlemlerinden kaynaklanan atıkların izin/çevre lisansı almış olan tesislere gönderilmesi zorunludur.” hükmü de yer almaktadır.
Bu bağlamda; il genelinde ısınmadan kaynaklı makine ve ekipmanlardan (yakıt tankları ve kazanlar vb.) kaynaklanan tüm tehlikeli ve tehlikesiz atıkların çevre kirliliğine neden olmayacak şekilde T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı'ndan izin/lisanslı tesislerde geri kazanım/bertarafının sağlanması hususunu bilgilerinize sunarız.